WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Monday, October 10, 2011

JUMLAH GAJI YANG BAKAL NAIK MENGIKUT GRED DALAM SKIM BARU PERKHIDMATAN AWAM


Dalam belanjawan 2012, Y.A.B Dato' Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak telah mengumumkan kenaikan gaji kakitangan awam antara RM 80 hingga RM 320. Entrinya ada DI SINI. Baru sekejap Imanshah terbaca dalam satu blog. Kalau nak tengok bolehlah jenguk DI SINI. Melalui blog tersebut, ada diterangkan tentang GAJI SEBARIS. Apa yang Imanshah tertarik ialah kemungkinan gaji naik mengikut gred.

Jumlah kemungkinan gaji yang bakal naik mengikut gred


                                      GRED 1-16 = RM80

GRED 17-26 = RM120 

GRED 27-40 = RM160 

GRED 41-48 = RM220

GRED 52-54 = RM260

GRED JUSA A,B,C = RM320

Apapun, menurut penulis tersebut, ianya merupakan kemungkinan sahaja. Untuk mengesahkannya sama-samalah kita tunggu pekeliling yang akan dikeluarkan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam nanti ataupun kementerian yang berkaitan. Semoga bermanfaat.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

18 GENTA RASA:

Kalamhati said...

Mudah2an seperti yg tercatat la..insyaAllah

Dinas Aldi said...

Berapapun yg dapat, tetap bersyukur dengan rezeki dariNya.

ibuintan said...

alhamdulillah... rezeki, naik banyak atau sedikit tetap rezeki

ziraziz said...

...bersyukur dgn rezki yg diterima... :)

IMANSHAH said...

@Kalamhati

semua yang komen cikgu ni

Afida Anuar said...

he he...kecuali saya bukan cikgu.

orang swasta macam saya ni tengok je la shah. Syukur rezeki kawan2. Belanja kambing golek sekor!..hehe

IMANSHAH said...

@Afida Anuar

buleh2 maghilah ipoh..manalah tahu esok2 demo kawen ngang kakitangan kerajaang

cikgu isza said...

syukur~
:)

Ahmad Haziq Azlan said...

untung la.....gaji cikgu dapat naik....

IMANSHAH said...

@Ahmad Haziq Azlan

bukan cikgu je, semua kakitangan awam dik

hawiz said...

syukur bg kakitangan awam..kan3..

Mohd Nor Akip said...

alhamdulillah kalu betullah apa yg di janji.takde la generasi guru baru kena wat part time keja lain.leh tulpu pada sekolah semata2

Abd Razak said...

Orang macam saya tengok dan senyum jer..

missgee said...

220?? Okeh!!!

Menarik!!! :)

menusuk hati said...

apa2pun alhamdulillah...harap tahun 2013 naik lagi.hik

zati embong said...

ohyeaa sy swasta,nk nyebok gak walaupun xde kena mengena.

oohhh ganu menang 3 1 O.o

Afzainizam said...

DG 41 punya kenaikan pergghhhh melambung naik beb....

Kakitangan awam dapat lah tingkatkan prestasi lepas ni yerr

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
wiper silikon dan wiper kereta biasa

Niena Pengembara Ilahi said...

mudah2han...
tapi sistem gaji kami xsama mcm sistem gji sektor kerajaan yg lain..apa pn tetap bersyukur.. :)

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget